Home / Nieuws / Buitenlandreis Berlijn

Buitenlandreis Berlijn

Wat een historie heeft Berlijn! En net toevallig het weekend dat wij er waren is 25 jaar geleden de muur gevallen. Berlijn is een geweldige stad, jeIMG_4345 moet er gewoon een keer zijn geweest.Onze dag begon bij de meetingpoint Boulevard doetinchem, eenmaal vertrokken met wat pauzes en wegopbrekingen zijn we om 16:30 uur aangekomen in Berlijn. Een geweldig hotel midden op het Alexanderplatz.

Na aankomst snel opfrissen en direct naar Checkpoint Charlie gewandeld, dat is wel een eindje, maar zeker de moeite waard. Na zo’n lange reis is het ook heerlijk om je beentjes te gebruiken en we hadden onze eigen navigatiesysteem bij ons: Roberto! Eenmaal aangekomen bij het Checkpoint viel ons op dat er op de grens van de muur allemaal witte ballonnen staan. De volgende dag werd ons verteld dat er ruim 7000 ballonnen staan om de grens tussen oost en west aan te geven, midden door de stad Berlijn.

Het Mauermuseum is ook one of the things to do, en geeft wel veel informatie, je kunt daar wel een dag vertoeven. Maar helaas wemoeten naar onze volgende bestemming: het bierfeest Na flink wat liters bier, wijn en frisdranken… Genietend van de muziek, flink wat vlees weggewerkt.. gaan de voetjes van de vloer. Jaco heeft heerlijk gedanst, gesjanst met een Duitse schone! Voor meer info betreft bovenstaande: alles is vastgelegd.

IMG_4361Volgende ochtend wat bleke kopjes bij het ontbijt.. maar we moesten verder: om 09:45 uur werden we verwacht om een tour door Berlijn te maken, ja wel met de fiets. Gelukkig, de lucht is stralend blauw, een geweldige dag om door Berlijn heen te sjezen! Door onze fietstourgids Sido zien we Berlijn op verschillende manieren. Thema is natuurlijk de Berlijnse muur. We hebben geluncht bij de enigste danszaal die nog in leven is en waar we heerlijk hebben gezeten. Daarna nog even fietsen en om 14:30 uur is de tour afgerond. Vanwege de drukte kunnen we niet met fiets naar alle grote trekpleisters maar dat kan iedereen op eigen gelegenheid doen. Berlijn heeft nog meer te bieden en aangezien Berlijn uit 16 stadsdelen bestaat is er in elke stadsdeel wel iets moois te beleven.

Sommige gaan nog door Berlijn met de fiets, andere IMG_4429pakken de bus en de benenwagen!
Na een trektocht door de stad heen komen de meesten uitgeput aan in de hotelkamer! Enkelen hebben nog puf om nog 45 minuten te fitnessen, andere liggen uitgeteld op bed! Maar om 19:30 uur gaan we naar de Hackescher Markt, zeg maar een soort van Korenmarkt maar dan in Berlijn. Na te hebben gegeten gaan we nog door naar een barretje waar we nog lekker nagenieten van het weekend! Na lekker te hebben geslapen hebben we nog 1 activiteit op de agenda staan: de Fernsehentoren, maar het is zo mistig dat je het geweldige bol niet eens kan zien. Als het een heldere dag is kun je heel Berlijn in een oogopslag zien! Helaas deze activiteit gaat aan onze neus voorbij… We gaan richting huis!

Bedankt iedereen voor de geweldige tijd!!